Dressyr - Grace

 
Idag blev det dressyr.
djävul till ängel !
först värmde jag upp henne på den stora åkern.
efter 20-30 minuter tog jag några travsteg.
gisses...
hon ville sticka iväg på sitt håll .. hon började studsa som en gummieboll....
drog in henne och gjorde om det igen, då gick det bra.
men nu har hon börjat " hoppstudsa " u know.. innan man börjar trava & galoppera , ibland till och med skritt..
men bara på den stora åker, hmm.. jamen nu ska vi fixa det men hoppas bara det är " tillfälligt "
red ner till gården och upp på ridplanen. ( där jag brukar meeest träna. )
där gick hon som en klocka !
mycket fin form hade hon :D
myckööt nöjd !
galoppen fanns det lite problem..
hon ville inte gå i form i svängarna ( för att hon tycker det är jobbigt )
...så vi ska börja träna kondii now !
men sen fanns det ju ett litet hinder på 60 cm som jag bara inte kunde låta bli att hoppa ..
kom i fin galopp...  men sååklart är 60cm ingen höjd för Grace ( enligt henne )
och såklart ska hon visa hur duuktig hon är .. 
vips, dääär flög i luuften .. hoppade lätt över 1meter..
haha took ! 
men inte bara det, efter hindret skenade hon iväg i en bock / flahhshensldisch någonting konstigt iaf..
har aldrig flugit såådäär, men som tur ramlade jag inte av.
Laaajk a boss !
helt ärligt så var det 1,0 % jag suttigt kvar.. tur (?)
men nu ska jag roa mig med kompisar :)
herrrååå kompizar !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0